Sunday 17 August 2014

PADANG BESAR YANG MENGGAMIT PELANCONG







  Salam Blogger buat semua, 
                    Dua minggu lepas semasa saya membuat pemantauan  NBOS di daerah Kota Setar, Kedah Darul Aman kami telah sempat berkunjung ke bandar Padang Besar. Bandar ini terletak dalam negeri Perlis. Padang Besar terletak di bahagian sempadan antara Malaysia dan Thailand.  Perjalanan dari Alor Setar ke Padang Besar, Perlis mengambil masa lebih daripada sejam.
DALAM KAWASAN ARKED
                  Pada petang Rabu itu kami telah sampai ke bandar Padang Besar lebih kurang jam 4.15  petang.   Keadaan bandar Padang Besar tidaklah begitu sibuk pada petang itu kerana merupakan hari bekerja. Kami dimaklumkan bahawa semua kedai ditutup pada jam 6.00 petang.  Oleh sebab pengunjung yang tidak ramai, layanan yang diberikan oleh peniaga di sini amat istimewa sekali. Perkara ini tidak akan berlaku sekiranya datang pada musim cuti sekolah ataupun pada hujung minggu.
              Terima kasihlah kepada pihak JPN Kedah yang telah menyediakan sebuah bas untuk membawa kami ke Padang Besar untuk mengisi jadual aktiviti kami pada sebelah petang. Beranika jenis barangan ada dijual di bandar Padang Besar. Bagi pengemar jersi bola sepak pastinya di sinilah tempat untuk mencari jersi pasukan kegemaran masing-masing dengan harga yang amat berpatutan semurah RM 10/- sahaja. Kebanyakan jersi ini datangnya dari negara Thailand.
              Rambang mata aku dibuatnya apabila melihat jersi-jersi yang dijual dengan harga yang begitu murah sekali.  Selain itu banyak lagi barangan lain yang terdapat dijual di Padang Besar. Perkara yang paling ialah kita mestilah pandai menawar harga barangan yang kita inginkan itu.  Rombongan kami meninggalkan bandar ini agak lewat juga kerana golongan Cik Kiah yang kelihatan sangat teruja dengan barangan yang dijual di sini. Kami meninggalkan bandar ini pada lebih kurang jam 615  petang. Kami tiba di Hotel StarCity, Alor Setar pada jam 7.30 malam.           
         
   
MENCARI JERSI KEGEMARAN


NASI AYAM BERAS SPESIAL

BARANGAN DARI THAILAND
    

    


BARANG KEMAS TURUT DIJUAL



BAHAGIAN DALAM ARKED
 
BERANIKA T SHIRT YANG MENARIK
TOPI KELEDAR TURUT DIJUAL

No comments:

Post a Comment