Saturday 21 March 2015

BERSERAPAN DI KOC, JALAN SATUK

Salam Blogger buat semua pembaca.
            Pada penghujung bulan  yang lalu aku sempat bersama-sama rakan sekuliah semasa di UPM 1986/89 dulu berkumpul di Bandaraya Kuching. Secara tepatnya perjumpaan atau reunion ini telah diadakan pada 27 Februari sehingga 1 Mac 2015.  Salah satu agenda kami pagi pagi Sabtu 28 Februari 2015 itu adalah bersarapan pagi di Kopi O Corner (KOC).  Aku diberitahu oleh rakan di Serawak tempat merupakan salah satu tempat makan yang terkenal di Bandaraya Kuching.

           Tak hairanlah semasa kami sampai pada pagi itu keadaan agak  dengan pelanggan yang singgah untuk minum pagi. Kedai ini terletak di Ground Floor Bangunan Mara, Jalan Satuk, Kalau kita ikut Jalan Satuk, KOC terletak di bahagian bawah Flyover. Aku amat tertarik dengan hiasan dalam kedai ini. Tengok saja menu yang ada, air lior dah meleleh.Image result for kopi o corner kuching sarawak Sebut saja apa jenis makanan yang ada di Serawak, semuanya ada dijual di sini.  Memang banyak hidangan disediakan di KOC sehingga membuat kami rambang mata untuk memilih apa yang hendak dimakan. Aku sempat mencuba Mee Kolok Special KOC. Special disebabkan sup ekor disediakan untuk Mee Kolok ini. Sememangnya itu niat aku sebelum sampai ke Serawak lagi. 

Salam Blogger buat semua pembaca.
            Pada penghujung bulan Februari yang lalu aku sempat bersama-sama rakan sekuliah semasa di UPM 1986/89 dulu berkumpul di Bandaraya Kuching. Secara tepatnya perjumpaan atau reunion ini telah diadakan pada 27 Februari sehingga 1 Mac 2015.  Salah satu agenda kami pagi pagi Sabtu 28 Februari 2015 itu adalah bersarapan pagi di Kopi O Corner (KOC).  Aku diberitahu oleh rakan di Serawak tempat merupakan salah satu tempat makan yang terkenal di Bandaraya Kuching.Image result for kopi o corner kuching sarawak
       Dalam Trip Advisor Reviews pun cukup banyak komen yang positif diberikan untuk KOC. Antaranya :
FASTEST FOOD IN TOWN
Best breakfast with tea Tarik in Kuching. The food and drinks is served very fast even when its full of people.
5 of 5 starsReviewed 30 December 201
Sooria_Pragash

Penang Island, Malaysia

 
     
          Jika anda berkunjung ke Kuching, Serawak saya mencadangkan anda mencuba di KOC tanpa ragu-ragu. Pemilik Restoran KOC ini adalah seorang usahawan terkenal di Kuching iaitu Datin Norlia Fadil. Terdapat pelbagai signature dish Serawak terdapat di sini seperti Nasi Ayam Penyet, Mee Jawa, Laksa Serawak dan banyak lagi. Selamat mencuba.


“highly recommended”
4 of 5 starsReviewed 14 September 2014
tried nasi ayam bakar, parata roll and mee kolok. nasi ayam bakar and mee kolok are superb. service fast
Visited September 2014   

   Jika berkunjung ke Kuching, Serawak saya suka mencadangkan anda mencuba di KOC tanpa ragu-         Jika anda berkunjung ke Kuching ke  Serawak saya mencadangkan anda mencuba di KOC tanparagu

Sooria_Pragash
,
Penang Island, Malaysia

No comments:

Post a Comment